-][SI][-Marix271. - 2007-11-22 00:50:58

SF EXTRACTION

z racji, że szykuję się mecz na tej mapie wrzucę trochę informacji z różnych źródeł Wink

Oficjalny opis mapy z amerciasarmy.pl:

Atak Alpha
SYTUACJA:
Oddział terrorystów próbował przejąć informatora, oraz teczkę, którą przewoził autobusem komunikacji miejskiej. Wywiad donosi, że informatorowi udało się zbiec z miejsca zdarzenia, jednakże bez teczki. Istnieje obawa, że oddziały terrorystów powrócą, by spróbować przejąć te ważkie materiały nim uda się je zabezpieczyć.

ROE:
Zgoda na użycie siły przeciwko wszystkim, pozytywnie zidentyfikowanym jednostkom przeciwnika. Wziąć pod uwagę obecność cywili.

MISJA:
SF CM1980 ma za zadanie zabezpieczyć cenny ładunek znajdujący się w pojeździe ALPHA 357, o współrzędnych WJ325665 NLT 589230LJUL03 i przetransportować go do punktu ewakuacyjnego.

WRÓG:
Oddział przeciwnika wspierany przez zagranicznych doradców.

SIŁY WŁASNE:
Oddział Alpha 574 oraz Grupa Ogniowa Wsparcia.

Teren:
Zamieszkany teren miejski. Nieuzbrojeni cywile rzadko porozmieszczani po obszarze.

Atak Beta
SYTUACJA:
Oddział terrorystów próbował przejąć informatora, oraz teczkę, którą przewoził autobusem komunikacji miejskiej. Wywiad donosi, że informatorowi udało się zbiec z miejsca zdarzenia, jednakże bez teczki. Istnieje obawa, że oddziały terrorystów powrócą, by spróbować przejąć te ważkie materiały nim uda się je zabezpieczyć.

ROE:
Zgoda na użycie siły przeciwko wszystkim, pozytywnie zidentyfikowanym jednostkom przeciwnika. Wziąć pod uwagę obecność cywili.

MISJA:
SF CM1980 ma za zadanie zabezpieczyć cenny ładunek znajdujący się w pojeździe ALPHA 357, o współrzędnych WJ325665 NLT 589230LJUL03 i przetransportować go do punktu ewakuacyjnego.

WRÓG:
Oddział przeciwnika wspierany przez zagranicznych doradców.

SIŁY WŁASNE:
Oddział Alpha 574 oraz Grupa Ogniowa Wsparcia.

Teren:
Zamieszkany teren miejski. Nieuzbrojeni cywile rzadko porozmieszczani po obszarze.

Connor natomiast proponuje

a dla znających inglisz parę opinii i rad dla snajpera (choć większość odradza bycie snajperem na tej mapce)

1.
"sniper spots"
Ruined building, top and middle floor.
Laundromat roof
Deli roof
Red pick-up on 9th street
Intersction main and 25th

Mods:
Well, the standard seems to be ok, supp. acog4x, 203.

2.
Yeah, only five seconds until you're picked off.

I think you should just go where the situation is at. Don't go camp the roofs, but pick people off from the bottom. Move around a lot; don't stay in the same place for a long time.

Just...DON'T go on the sniper spots! They are BAD!

3.
Yes and no, the spots are good, but they are bad to, thats the first placeses that gets 203'ed (good sniper spots in general doesnt exsist)
And they should only be used when the circumstanses are right for it(you spawn at the right place, E spawns at the right place and so on...)

4.
Warehouse between the racks is also a good hiding place...but people think it's cheap

5.
second floor of ruined building, go to the side facing main st. if you look down there is a concrete support that you can drop down on which provides cover. you have a great view of the park, sunset cafe, deli, and most of 24th st (it's 24th right?)

6.

And if any good player is on opfor - you'll be dead quick.

Extraction - contrary to many people's belief - is NOT a camping map in general.

The most important thing on this map if figuring out where the opfor spawned as quickly as you can. AFter that it is all timing and teamwork.

7.
Take Notice of what COMRADE has said he is one of the best @ this map. if sniping use as much of the available cover as you can (cars, hot dog / peanut stands, trash cans, poles dumpsters,trees, center divider/island on main, and corners of buildings) Don't camp (especially in "The Hole" 9th east spawn) Keep moving and always "CHECK YOUR FLANKS"

8.
Hmm, i dont think extraction is a good sniper map. As a matter of fact, it's a terrible sniper map and I avoid the SPR like a plague.

I'm a CQB guy, and the tactic that I found to work best on Extraction is to flank the enemy as soon as possible. Think of this map as a giant circular arena with the bus in the middle. Every team will split to the right and the left on this roughly circular track. You need to find which squad is weaker, then punch through hard and fast. Once you got through, you are now behind the other enemy squad and literally shooting them from behind.

Forget about sniping, you'll just get overrun.
_________________
Lepiej umrzeć na stojąco niż żyć na kolanach. -to podpis jego :D nie strategia :P

www.metin2prywatnie.pun.pl www.potterwarta.pun.pl www.srk-priyanka.pun.pl www.im2010.pun.pl www.katalog.pun.pl